هاست و دامنه رایگان   خرید لپ تاپ استوک   
سوالات برتر و پاسخ در مورد CRM  راهكارهاي CRM راهكارهاي CRM .

راهكارهاي CRM

سوالات برتر و پاسخ در مورد CRM

مشاغل رو به رشد به دنبال راهي بهتر براي مديريت روابط مشتري هستند. با درك اينكه ايده ذخيره اطلاعات آنها در كارتهاي يادداشت يا اسناد گوگل كمي قديمي است، آنها نمي دانند CRM چيست، چگونه كار مي كند و چگونه مي تواند به مشاغل آنها كمك كند. اين سؤالات به سختي منحصر به فرد هستند و دلايل محكمي براي آن وجود دارد:

بازار CRM راه حل هاي زيادي را ارائه مي دهد كه بخش قابل توجهي از نيازهاي اتوماسيون فرايند را پوشش مي دهد.
CRM ديگر برنامه اي براي فروش نيست و ممكن است با سيستم هاي ERP (و اغلب با آنها اشتباه گرفته مي شود) رقابت كند.
امروز، پردازش اطلاعات مشتري، از سيستم هاي توليد سرب تا برنامه هاي ارتباط داخلي، CRM ناميده مي شود كه باعث سوء استفاده مي شود. براي از بين بردن اين سردرگمي، ما 20 سوال برتر در مورد CRM جمع كرده ايم و آماده هستيم تا پاسخ ها را با شما به اشتراك بگذاريم.

1. CRM چيست؟

CRM مخفف مديريت ارتباط با مشتري است و اين شركتها را قادر مي سازد تا فرآيندهاي مربوط به مشاغل و تمام داده هاي مرتبط با آنها را مديريت كنند.
2. CRM چقدر است؟

بر اساس نيازهاي تجاري خود، مي توانيد در مورد هر يك از گزينه ها تصميم بگيريد:

برنامه اشتراك

ارائه دهندگان راه حل مبتني بر ابر، برنامه هايي را با مجموعه اي از ويژگي هاي از پيش ساخته شده در يك طرح اساسي براي قيمت استارت ارائه مي دهند. براي عملكرد پيشرفته، شما قادر خواهيد بود افزونه ها، افزونه ها را خريداري كنيد يا بر اساس نياز خود برنامه حرفه اي را انتخاب كنيد. مثال خوب Salesforce Sales Cloud با قيمت گذاري از 25 دلار USD / كاربر / ماه براي CRM خارج از جعبه و 300 دلار USD كاربر / ماه براي Lightning Unlimited Edition است.

سفارشي، مبتني بر نقل قول

فروشنده نرم افزار نيازها و انتظارات كاربران شركت را تخمين زده و سپس عملكردي را كه توانايي پرداخت آن را دارد، اختصاص مي دهد. اين مدل معمولي براي Elinext CRM با متوسط ​​قيمت از 12،000 دلار براي يك پروژه 6 ماهه است.

تك پرداخت

اين گزينه معمولاً براي مجموعه هاي CRM داخلي و داخلي است كه بنگاه هاي بزرگ را با راه حل هاي نرم افزاري فراوان در خانه هدف قرار مي دهد. Goldmine Premium برنامه پرداخت يك بار را از 549 دلار USD ارائه مي دهد.

فريميوم

همچنين سيستم عامل هاي CRM با منبع باز مانند HubSpot نيز وجود دارند كه به صورت رايگان در دسترس هستند، با اين حال، عملكرد آنها اساسي است و كاربران به محض رشد كسب و كار خود به احتمال زياد به برنامه اي پرداخت مي شوند.
3. آيا بايد راه حل CRM بخرم يا يك راه حل سفارشي بسازم؟

اين تصميم فقط پس از تحليل نيازهاي تجاري شركت شما مي تواند گرفته شود. هنگامي كه سيستم خود را مي سازيد، ممكن است لازم باشد كه تمام مراحل مراحل توليد نرم افزار را از طريق تجزيه و تحليل الزامات، از طريق رفع بسياري از اشكالات و پشتيباني از آنها انجام دهيد، تا روشهاي اصلي را نام ببريد.

خريد نرم افزار CRM به نوبه خود به اين معني است كه فروشنده نرم افزار در قبال موارد فوق پاسخگو خواهد بود. با اين وجود، در اين حالت، با عدم كنترل رهاسازي، رفع اشكالات به موقع و انعطاف پذيري سفارشي، براي نيازهاي سازماني شما مناسب نخواهد بود.
4- براي توسعه CRM از چه فناوري هايي بايد استفاده شود؟

مهم نيست چارچوب وب را براي توسعه يك سيستم CRM انتخاب كنيد: ASP.NET، Spring، AngularJS، Express، Symfony، Django يا Ruby on Rails. همه آنها از قابليت هاي كافي براي ايجاد كارآمد در راه حل شما برخوردار هستند، داده ها را سريع پردازش كرده و در صورت لزوم فرصت مقياس پذيري را فراهم مي كنيد.

اگر دوست داريد برنامه CRM شما داده هاي جغرافيايي و نقشه ها را نمايش دهد، توصيه مي كنيم با چارچوب Django برويد. اين ميزبان ماژول GeoDjango است كه به PostGIS متصل مي شود، كه ماژول اشياء مكاني PostgreSQL است. علاوه بر اين، GDAL براي داده هاي مكاني و PIL براي تصاوير به اندازه كافي غني است كه تمام نيازهاي نمايش داده هاي جغرافيايي را پوشش مي دهد.

از آنجا كه جاوا اسكريپت بسيار قدرتمندتر مي شود، توصيه مي كنيم از برنامه MEAN (Mongo، Express، Angular، Node) براي برنامه نويسي يك برنامه CRM استفاده كنيد. با استفاده از افزونه توييتر bootstrap توييتر Angular، مي توانيد UI خوش ظاهر ايجاد كنيد. گره با ماژول هاي مختلف خود مي تواند بخشي از سرور را در هر مرحله از تأييد اعتبار تا رمزگذاري مديريت كند.
5- اجراي پياده سازي CRM چقدر طول مي كشد؟

اجراي يك راه حل آماده چند روز طول مي كشد، اما اگر به CRM احتياج داريد كه نيازهاي تجاري شما را به طور كامل برآورده كند، ارزش ساختن راه حل سفارشي را دارد، به اين ترتيب كه طول پروژه شما بسته به ملاحظات زير مي تواند از 2 تا 6 ماه متفاوت باشد. :

مقدار داده اي كه بايد وارد شود؛
تعدادي مورد سفارشي سازي مورد نياز؛
ادغام شخص ثالث مورد نياز است.
چند بخش / كاربر از CRM استفاده مي كنند.

6. چه ماژول هايي را مي توان در CRM گنجانيد؟

محبوب ترين ماژول ها عبارتند از: فروش، بازاريابي و خدمات، با اين حال، اينها مي توانند اصلاح شوند يا تحت نام هاي ديگر قرار گيرند، براي مثال: مديريت مشتري، مديريت سفارش، مديريت فاكتور، مديريت رويدادها و كارها، داشبورد سيستم و غيره.


7. تفاوت بين فرضيه CRM و مبتني بر ابر چيست؟

پيش فرض CRM بر روي رايانه هاي داخل يك سازمان اجرا مي شود. در اين حالت، تمام داده ها و اطلاعات در داخل شركت نيز ذخيره مي شوند.

نرم افزار CRM مبتني بر ابر حاكي است كه اين نرم افزار و كليه داده هاي مربوطه، از طريق اينترنت قابل دسترسي بوده و در يك مرورگر وب نمايش داده مي شود. طبق گفته گارتنر، تا سال 2018، سازمان هاي بزرگ در بازارهاي بالغ با حركت به الگوي نرم افزار-به عنوان يك سرويس، چرخه تعويض CRM را دو سال كوتاه مي كنند.

امروزه همه چيز در يك ابر قرار مي گيرد و توصيه مي كنيم كه در مقابل اين موضع نمانيد. خدمات وب و هرووك و آمازون ثابت كرده اند كه سيستم مديريت و ميزباني سيستم بسيار خوبي دارند. هرووك كمي گران قيمت است، اما پس از مشترك شدن، اصلاً مي توانيد تعمير و نگهداري سرور را فراموش كنيد. آمازون AWS، يعني خدمات S3، اطمينان حاصل مي كند كه همه داده هاي شما در سراسر جهان و با سرعت رعد و برق بارگيري قابل دسترسي باشد، مهم نيست كه چند نفر همزمان با سرور CRM شما تماس بگيرند.
8- چه شركت هايي مي توانند از CRM بهره مند شوند؟

سيستم هاي CRM با موفقيت در صنايع مختلف از جمله خدمات مالي، فناوري پيشرفته، توليد، رسانه، ارتباط از راه دور و همچنين سازمان هاي دولتي، غيرانتفاعي و… با موفقيت مورد استفاده قرار مي گيرند. در زير چند نمونه از نحوه انتخاب CRM مناسب براي تجارت خود بر اساس مشخصات شركت و اندازه شركت آورده شده است.

9- استفاده از CRM در دستگاه هاي تلفن همراه چه مزايايي دارد؟

بسياري از شركت ها استراتژي BYOD را قبلاً اتخاذ كرده اند و هر كاربر CRM مي تواند از يك دستگاه تلفن همراه كار كند. تكرار فروش مي تواند از برقراري تماس صوتي و تصويري از CRM بدون اتصال به محل كار، دريافت امضاهاي الكترونيكي در محل مشتري و پشتيباني مشتري بتواند از خدمات ميداني به دفتر توانمند شود: ضبط عكس محصول درست از دوربين تلفن هوشمند آنها يا مكان GPS. رديابي براي تجزيه و تحليل زمان و مكان هر پرونده كه مديريت مي شود.
10- تفاوت ERP و CRM در چيست؟ چگونه مي توان آنها را ادغام كرد؟

همه شركت ها نياز به داشتن هر دو برنامه ندارند. با اين حال، اين تركيب به شركت هاي بزرگ اجازه مي دهد تا داده هاي حياتي را از هر سيستم مخلوط كرده و چشم انداز كسب و كار كاملي را بدست آورند.

11- چگونه مي توانم داده ها را به CRM خود وارد كنم؟

اين كه آيا داده هاي شما در دفترچه يادداشت ها، صفحات گسترده Microsoft Data Excel يا داده هاي CRM ذخيره مي شود، مي توانيد داده ها را در CRM خود وارد كرده و تمام اطلاعات مشتري خود را در يك مكان پيگيري كنيد. بهترين گزينه مهاجرت خودكار داده ها است كه تقريباً توسط هر سيستم محبوب CRM امكان پذير است. به طور معمول، اين فرايند شامل مراحل اساسي است:

عادي سازي داده ها - نام ها، نامه ها، تلفن ها بايد به شكلي يكپارچه ذخيره شوند.
.csv يا .xls را با قسمتهاي تعريف شده ايجاد كنيد، اطلاعات اضافي يا كپي شده را حذف كرده و در CRM خود بارگذاري كنيد.
داده هاي وارد شده را مرور كنيد - فيلدهاي خالي را پر كنيد، پيوست ها و يادداشت ها را اضافه كنيد.

12. چه ادغام هايي با CRM لازم است؟

قبل از شروع هرگونه ادغام، اطمينان حاصل كنيد كه CRM شما داراي معماري است كه امكان ادغام قوي با اطلاعات حياتي مشتري را فراهم مي آورد. برخي ادغام ها ممكن است فقط خواندني باشد، در حالي كه برخي ديگر ممكن است نياز به همگام سازي داده هاي يك طرفه يا دو طرفه داشته باشند. سپس نحوه استفاده از CRM را بررسي كنيد و راه حل مناسبي براي ادغام با آنها پيدا كنيد. در زير گزينه هاي ممكن است:

13. چگونه مي توان CRM را با هر دروازه پرداختي تلفيق كرد؟

ادغام با پردازنده پرداخت فرايندي آسان است. شما مي توانيد برخي از اطلاعات پرداخت را دريافت كنيد، آن را به يك فروشنده منتقل كنيد تا تأييد كند، نتايج را تجزيه كند و عمليات خود را در CRM انجام دهد. مي توانيد براي نام گذاري محبوب ترين ها، از چندين دروازه پردازنده و پردازنده مانند PayPal، Authoroze.Net، SecurePay.com استفاده كنيد و كارت هاي اعتباري و پرداخت هاي وب را بصورت بومي در CRM خود پردازش و مديريت كنيد و حساب خود را براي تجارت الكترونيكي و سفارش فعال كنيد. مديريت.
14. چگونه CRM به فروش كمك مي كند؟

CRM مي تواند از تيم فروش شما در هر مرحله از چرخه فروش پشتيباني كند، از رهبري تا مديريت مشتري. در زير چند مورد استفاده وجود دارد:

مشاهده و مديريت فعاليت و ارتباطات حساب؛
از گزارشات براي پيش بيني فروش، سنجش فعاليت تجاري، شناسايي روندها استفاده كنيد.
صلاحيت رهبري و پيگيري مشتريان احتمالي؛
متمركز كردن داده هاي مشتري؛
دسترسي به، به روزرساني و به اشتراك گذاري اطلاعات در تيم ها و بخش ها.

15. اتوماسيون بازاريابي در CRM چيست؟

اتوماسيون بازاريابي را مي توان به عنوان بازاريابي محرك مبتني بر رويداد توصيف كرد كه براي راه اندازي پيام رساني و ارائه ارائه به مشتريان در نقاط خاص در زمان استفاده مي شود. CRM نه تنها باعث ايجاد ارتباطات مي شود بلكه نتايج را در نقاط مختلف لمسي اندازه گيري مي كند. در زير چندين نمونه از پيام هاي خودكار آورده شده است:

پيام هاي خوش آمديد خودكار به مشتريان جديد، با معاملات اخير خود شخصي سازي شده است.
پيامهاي تشكرآميز براي شناخت فعاليتهاي مشتريان.
پيام هاي رد شده با يك پيشنهاد غيرقابل مقاومت براي فعال كردن مجدد مشتريان بسيار با ارزش قبلي؛
پيام هاي متقابل فروش بر اساس خريدهاي قبلي؛
كمپين هاي بازاريابي را اجرا كنيد كه به تماس مكرر يا چندين تماس (مشتريان) بالقوه متكي هستند (ايده آل براي محصولات با ارزش بالا و چرخه فروش طولاني).

16. چگونه CRM با ايميل مشتري كار مي كند؟

قابليت هاي CRM امكان ادغام با راه حل هاي مختلف پستي از Microsoft Outlook تا Google Gmail را فراهم مي كند:

 ايميل هاي ارسالي از مشتريان خود را بازيابي كنيد.
 براساس قوانين گردش كار، ايميل را به صورت خودكار به كاربران مناسب هدايت كنيد.
 ارسال پاسخ خودكار به مشتريان خود؛
 ايميل هاي خود را بطور خودكار با حوادث و مشتريان مرتبط كنيد.

17- چگونه مي توانم تجزيه و تحليل را در CRM انجام دهم؟

به طور معمول، بخش تجزيه و تحليل در CRM با گزارشات و داشبورد ارائه مي شود و به شما كمك مي كند تا داده هاي مشتري، سطح مشاركت، بازده فروش فروش، نسبت فرصت هاي برنده / گمشده را جمع آوري و تجسم كنيد. ادغام با سرويسهاي تحليلي خارجي مانند Google Analytics يا Talend نيز موجود است.

18- آيا CRM مي تواند با خدمات رسانه هاي اجتماعي ادغام شود؟

CRM و داده هاي رسانه هاي اجتماعي مي توانند براي اجراي فعاليتهاي بازاريابي كاملاً به شما خدمت كنند. داده ها بين دو منبع قابل تعويض است، به طوري كه CRM از استفاده مخاطبان جديد سود مي برد و بازاريابي رسانه هاي اجتماعي پارامترهاي هدفمندي بهتر براي تبليغات را تشكيل مي دهد. به عنوان مثال، فيس بوك از ادغام با محبوب ترين سيستم ها (فروش Salesforce و بازاريابي Cloud، Mailchimp، Oracle Eloqua و غيره) پشتيباني مي كند تا منجر به اشتراك گذاري بين فيس بوك و بانك اطلاعاتي CRM شود. براي سيستم هاي پشتيباني نشده، امكان بارگيري از فيس بوك به پرونده CSV و بارگذاري دستي آنها در پايگاه داده CRM وجود دارد.
19. چه سفارشي سازي هايي را مي توان براي CRM انجام داد؟

بسته به نوع CRM، گزينه هاي مختلفي وجود دارد:

ماژول هاي سفارشي (بخش) و زمينه ها. مي توانيد يك بخش جديد در CRM ايجاد كنيد يا موارد غير ضروري پيش فرض را حذف كرده و زمينه هايي را براي نمايش ماژول انتخاب كنيد.
فيلدهاي سفارشي. مي توانيد زمينه هايي از هر نوع ايجاد كنيد (جعبه متن، ايميل، كادر تأييد ...)
طراحي UI / UX سفارشي. مي توانيد بخش ها و فيلدها را در هر طرح اضافه يا مرتب كنيد، ناوبري را تنظيم كنيد، لينك هاي سريع اضافه كنيد.

گردش كار سفارشي. مي توانيد فرآيندهاي خود را در اكوسيستم CRM نقشه برداري كنيد، هشدارها را بررسي كنيد، بررسي هاي مربوط به مطابقت با داده ها، تأييد صحت و غيره را تنظيم كنيد.
20- چگونه داده هايم را در CRM ايمن نگه داريم؟

براي ايمن و سالم نگه داشتن داده ها، فقط اين اصول را دنبال كنيد:

بگذاريد متخصص قبل از استقرار CRM، بررسي هاي امنيتي را انجام دهد تا آسيب پذيري ها را پيدا كرده و از حملات احتمالي هكرها جلوگيري كند.
سطح دسترسي را در سازمان خود تعريف كنيد: دسترسي اوليه به همه سوابق را براي همه افراد در سيستم تنظيم كنيد و بسته به نقشها و سلسله مراتب منابع انساني محدوديت هايي را براي دسترسي به سوابق خاص، كارايي و گردش كار اعمال كنيد.
ورود به سيستم كاربر را بر اساس IP، API يا مرورگر پيگيري كنيد.
پيش فرض گذرواژه را تنظيم كنيد تا كاربران CRM يك رمز عبور پيچيده ايجاد كرده و هر 3-6 ماه يكبار آن را تغيير دهند.
به طور منظم سيستم را در برابر مقررات امنيتي مميزي كنيد.

ما اميدواريم كه ليست سوالات ما به شما در درك اصول CRM كمك كند و شما را يك قدم نزديك تر به پياده سازي CRM در سازمان خود يا افزايش يك ليست قديمي تر نزديك كند. تيم خود را روي CRM سوار كنيد و وقت و تلاش خود را صرف انجام كارهايي كه مي توانيد خودكار كنيد، صرفه جويي كنيد. روي تعامل معني دار متمركز شويد و خود را به روز و عمل كنيد تا در مورد نيازهاي مشتري خود استفاده كنيد. اگر هنوز سوالي داريد، براي جزئيات بيشتر با ما تماس بگيريد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۳۲:۳۶ توسط:سرايداري موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :